codzienność

poniedziałek, 17 kwietnia 2023

babka na białkach z kandyzowanymi kumkwatami


Prosta w wykonaniu i bardzo smaczna babka nasycona aromatem kumkwatów z wanilią, jest wilgotna i długo zachowuje świeżość. Babka na białkach z kandyzowanymi kumkwatami, jest lekka i puszysta jak chmurka. Do upieczenia babki można użyć zalegające w zamrażalniku białka, które zostały po okresie wielkanocnych wypieków. 

12 białek
120 g cukru pudru
200 g mąka pszennej tortowej
150 g dżemu z kumkwatów z wanilią
200 g masła
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
cukier puder

W misce ubić białka z solą na sztywną pianę, a następnie stopniowo, ciągle miksując, dodawać cukier. Do masy dodać rozpuszczone, ostudzone masło i zmiksować. Dodać kandyzowane kumkwaty i zmiksować. Następnie dodać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i delikatnie wmieszać do ciasta. Masę przełożyć formy keksowej wysmarowanej masłem i wyspanej mąką. Formę wstawić do piekarnika nagrzanego do 180° C na około 50 minut, aż patyczek wbity w ciasto zostanie suchy. 

sok z 1/4 pomarańczy
120 g cukru pudru

Cukier puder utrzeć z sokiem z pomarańczy i polukrować ciasto. 

4 komentarze:

  1. Uwielbiam kumkwaty, a białek mam zawsze multum bo sama robię jedzenie moim kociakom , tylko czy teraz gdzieś te kumkwaty dostępne będą , bo one jakoś tak bardziej mi się z grudniem lutym kojarzą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aluś, jak miło Cię gościć :) ja kupiłam kumkwaty jeszcze w zeszłym tygodniu na znanym portalu zakupowym, przyszły bardzo ładne, jestem od nich uzależniona. Buźka!

      Usuń
    2. To zrobiłam z domowym dżemem pomarańczowym, pycha, a za kumkwatami się obejrzę na tym portalu

      Usuń
  2. Babka smakuje pewnie jak nie wiem co! Białka mam, tylko kumkwaty zdaje się już zniknęły.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect