codzienność

niedziela, 5 lutego 2017

babka pomarańczowa


Babka pomarańczowa jest puszysta i wilgotna, łatwa do przygotowania. To intensywnie pomarańczowe ciasto jest idealne na weekendowy podwieczorek czy poczęstunek dla gości.


250 g masła
180 g cukru pudru
4 jajka
1 pomarańcza
250 g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
cukier puder

W misce utrzeć masło z cukrem na puszystą masę, dodać sól i ubić. Do utartego masła dodawać kolejno jajka cały czas miksując. Do masy dodać sok i miąższ z pomarańczy i utrzeć. Na koniec dodać do masy przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i ubić. Masę wyłożyć do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. Ciasto wstawić do piekarnika nagrzanego do 170° C na około 45 minut, aż patyczek wbity w ciasto zostanie suchy. Ciasto ostudzić, a następnie wyciągnąć z foremki, podawać posypane cukrem pudrem.

5 komentarzy:

  1. Boska! uwielbiam takie babeczki, najlepsze są właśnie te cytrusowe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaka piękna baba , ja mam sentyment do takich bab, a tu taka z wyższych sfer bo pomarańczowa

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja mam taki pyszny olejek pomarańczowy. Nadałby się🍊

    OdpowiedzUsuń
  4. Taka babka bardzo mi dopowiada!
    Akurat sezon na cytrusy w pełni.
    Miłego!

    OdpowiedzUsuń
  5. Sezon na babki w pełni ;-) U mnie dzisiaj cytrynowa, ale Twoją również bardzo chętnie bym zjadła. :-) Pysznie wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect