codzienność

niedziela, 10 lipca 2011

sernik z truskawkami


Przepyszny sernik z truskawkami na biszkopcie, z kremowa masą z serkiem mascarpone. Na dolnym cieście truskawki zatopione w musie truskawkowym z dodatkiem żelatyny, dzięki której mus nie wsiąka i nie namacza całego biszkoptu. Przepis znaleziony w Kwestii Smaku cytuję za autorką, z moimi małymi zmianami.

3 jajka
1 szklanka cukru pudru
50 g mąki pszennej
50 g mąki ziemniaczanej

Formę o średnicy 21 cm z odpinaną obręczą posmarować masłem i oprószyć bułką tartą lub zmielonymi migdałami. Piekarnik nagrzać do 180° C. Żółtka ucierać z połową cukru pudru przez około 5 minut, aż powstanie gęsta i puszysta piana. W drugiej misce ubijać białka z resztą cukru pudru przez około 5 minut, aż powstanie sztywna i błyszcząca piana. Połączyć ją z utartymi żółtkami, można mikserem na wolnych obrotach lub drewnianą łyżką, a następnie z przesianą mąką pszenną i ziemniaczaną. Masę wyłożyć do przygotowanej formy i piec przez około 30 minut, aż wierzch ciasta będzie złoty i chrupiący. Studzić przez 15 minut w formie, następnie wyjąć ciasto na kratkę i całkowicie ostudzić.
 
 
1 szklanka truskawek
5 łyżek cukru pudru
1 łyżka żelatyny 

Zmiksować blenderem truskawki z cukrem pudrem na mus, podgrzać w rondelku. Żelatynę rozpuścić w 1/4 szklanki gorącej wody, wlać do rondelka z musem truskawkowymi i wymieszać do całkowitego rozpuszczenia się żelatyny. Ostudzić.

400 g serka homogenizowanego
3/4 szklanki cukru pudru
500 g serka mascarpone
2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
600 g truskawek
cukier puder
płatki migdałowe

Mikserem ubijać serek z cukrem pudrem przez około 4 minuty, aż będzie gładki. Dodawać, w dość krótkich odstępach czasowych, po jednej łyżce ser mascarpone, cały czas miksując. Dodać ekstrakt i jeszcze chwilkę ubijać. Biszkopt przekroić poziomo na 2 części, dolną część ułożyć na paterze, rozsmarować na nim ostudzony i tężejący mus truskawkowy. Założyć obręcz tortownicy i dookoła ustawić połówki truskawek. Resztę truskawek przekroić również na połówki i wyłożyć na spód, tak aby leżały jedna obok drugiej. Przykryć kremem i drugim krążkiem biszkoptu. Posypać cukrem pudrem i wstawić do lodówki do schodzenia. Przed podaniem posypać uprażonymi płatkami migdałowymi.

16 komentarzy:

  1. Oj, Kamilo, toż to rajski deser! Nie wiem czy może w przyrodzie istnieć coś wspanialszego!
    Ślinka mi cieknie tak mocno, że boję się, że mi nakapie do laptopa.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten serniczek wygląda wyśmienicie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. wow! ale pycha! zawsze podziwiam tych, którzy potrafią tak równo ułożyć truskawki na cieście, mi to zawsze wychodzi artystyczny nieład:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda jak tort! Myślę, że żaden cukiernik by się nie powstydził takiego dzieła :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lekka, bardzo mi miło, przyznam się, że byłam trochę niezadowolona, bo pierwowzór, był taki doskonały, a ja tortowo to jestem trochę nieudolna. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Gosiu, ja tez wolę nieład w pokarmach, jestem trochę niezdarna i mam problemy z takimi torcikami. Tym razem dopingował mnie Tata i jakoś poszło, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Szana, bardzo mi miło!

    OdpowiedzUsuń
  8. Kasia, aż się rumienię czytając Twoje słowa. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. To ja chcę do Twojego morelowego pokoju na porcję takiego sernika!

    OdpowiedzUsuń
  10. Sernik który mógłby być tortem, wspaniały! :) Pierwszy raz jestem tu u Ciebie i muszę przyznać, że bardzo mi się podoba :) Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  11. Anno, bardzo serdecznie zapraszam, opowiesz mi dalszą część Twojej historii. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Russkaya, witam u mnie, bardzo mi miło. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  13. Ależ smakowicie wygląda :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za wizytę na moim blogu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Snow-Falling-Effect